Kreativ tænkning

I ethvert erhverv, hvor udvikling er en prioritet er kreativ tænkning et must og noget, som jeg personligt idebruger meget tid på at have med i min hverdag. I et erhverv som mit, hvor der hver måned bliver spyttet nye trænere ud er det utrolig vigtigt, at man skiller sig ud og det gør man ikke udelukkende med udseendet og diverse reklamer. Du bliver nødt til, at tænke kreativt og finde andre veje end de normale løsninger såsom flot fysik, reklame på facebook, google eller instagram. Også selvom du måske har en god solid base med faste kunder, fast indtægt og ikke de store problemer i hverdagen, så er kreativ tænkning et godt redskab. Som jeg tidligere har nævnt så er videreudvikling alfa omega nu om dage og ligeledes er kreativ tænkning, hvis man vil være den bedste. Ingen af de store trænere blev til det de er i dag ved, at lave facebook og google annoncer – der skal bare mere arbejde til! Og sådan er det i de fleste erhverv (specielt selvstændige virksomheder).

Kreativitet har fået mig ganske langt på ganske kort tid. Det var ærlig talt ikke noget, som jeg havde forestillet mig, at jeg ville bruge tid på, men efter at have snakket med min gode ven Martin Pagh indså jeg pludselig hvor vigtigt det egentlig er.

På blot en måned er jeg kommet utrolig langt med denne tilgang og har haft kontakt til radioen, nogle af de store virksomheder i Aarhus, et kursuscenter og en masse andre små organisationer i Århus. Dette har resulteret i, at jeg i næste uge skal ud og holde foredrag hos Dansk Supermarked om det jeg er passioneret omkring og derudover er jeg i dialog med mange af de andre steder om et eventuelt samarbejde. Man vil opleve utrolig mange nederlag på den her måde, men man vil uden tvivl også komme igennem et par steder og det er pisse fedt!

Det handler i bund og grund ’bare’ om, at tænke lidt kreativt, finde noget som de andre i erhvervet ikke gør eller har tænkt på, skille sig ud og kaste sig ud i det.

En god start/guide til, at komme i gang med dette er, at stille sig selv følgende spørgsmål:

– Hvad er jeg god til? (hvad er mine stærke sider indenfor dette erhverv)

– Hvad kan jeg, som de andre ikke kan?

– Hvordan vil jeg gerne arbejde? (foredragsholder, underviser, receptionen, kontor, på gulv mm.)

– Hvem kunne have gavn af dette?

– Hvordan kan og skal jeg komme i kontakt med dem?

Tankerne må hellere være lidt for crazy og urealistiske end lidt for normale og realistiske.
Det kan være dette, som gør forskellen fra, at være træneren som ingen kender til i Fitness World, til træneren som bliver interviewet eller får et program på TV, holder foredrag for de store virksomheder eller får lov til, at arbejde med lige præcis de mennesker som han/hun har lyst til.

Skriv et svar